Saturday 15 October 2011

aku dan islamic performance night

assalamualaikum,,,,
pembuka bicara kepada semua muslimit dan muslimat semoga hari yang mendatang menambah tahap keimanan kita kepada yang MAHA KUASA insyaALLAH....... untuk pengetahuan saudara saudari sekalian,,,,sekarang aku sedang duduk menanti kehadiran insan2 yang cemerlang dari segi duniawi dan harap2 cemerlang juga di ukhrawi.aku,,,,,,,masih tercari cari identiti diri.aku tidak ingat kata siapakah ini tapi,,,,bunyinya begini:"siapa kenal dirinya,,,akan kenal PENCIPTANYA".Tapi aku belum kenal diriku.Majlis sedang berlangsung dan sekarang seorang brother sedang membaca surah isra' dan masyaALLAH beliau memiliki suara yang merdu seiring dengan tututan ALLAH di dalam AL-QURAN yang menyuruh hambaNYA membaca quran dengan bertajwid dan dgn suara yang merdu.Setiap hari aku cuba mengubah satu kelemahan diri yang aq sgt tahu ia berdosa tapi smpai sekarang aku masih melakukan perkara berdosa itu.Aku sedar dunia semakin tua dan pasti akan mati tapi,,kesedaran itu hanya bertandang untuk waktu seketika sebelum kembali terbang meniggalkan nafsu memacu diri.Aku malu kerana masih berbuat dosa kepadaNYA sedangkan DIA terus terusan memberi nikmat,kesenangan kepadaku.betapa pemurahnya ALLAH.Just imagine,after you being born,your mother suddenly be so far away from you,and when you have grown up,I am very sure most of us will find our mother no matter what it takes to see your mother but,what about ALLAH??HE created you gives you life,breath,rezki,nikmat yang sgt byk tapi pernahkah kita terfikir untuk berjumpa ALLAH SWT??.semoga kita sentiasa di bawah lembayung nikmat dan rahmatNYA insyaALLAH....

No comments:

Post a Comment